Spårpremiär!

Så var det dags för att börja med att spåra i skogen, äntligen, skulle jag vilja säga! Som vi har längtat. Så Monika och jag bestände oss för att ta tag i premiären, och drog iväg till Malmsjön för att lägga lite spår till våra vovvar. Det blåste småspik, och var dimma, men i skogen så var det nästa snöfritt. Taito tog sitt spår med bravur, och Loija fick ett litet böjt spår som hon klarade galant. Billbo var duktig han med, och fick två st spår av sin matte. Det var det sedvanliga med att spåra, lägga spår, fika, och sedan gå spåret. Så att så blev det, tyvärr inga bilder….hann inte med….

Sen har jag även varit och lyssnat på föreläsning om valpning osv, bara för att det kändes skoj. Tre timmar satt vi som ljus och lyssnade på när veterinären pratade om parning, och valpning, riktigt intressant. Jag hämtade Marie, och hon hade en gullig liten surpris till mig: en handuk, för tassar. Kul, jag blev så glad.

 

 

 

 

 

Ja, vädret har ju inte varit det bästa, men vi fick fram grillen igår i alla fall, och slängde på en laxbit. Inte så dumt, måste jag säga.Men nu vill man ha sol, sol, i massor, vart är den?? Solen??

Och i fredags var jag ute och rullade hatt med en jobbarkompis, Johanna dök upp efter det att hon slutade jobbet, och var med hela kvällen. Fösrst Japansk resaturang, sen Pub. Skoj ohoj.

 

Om anncha0117

Här skriver jag när jag hinner. Har mycket att pyssla med hundar och trädgård och naturen. Älskar att vara ute i skog och mark. Välkommen att läsa. Skriv gärna en kommentar, typ hälsning eller så. Det gör mig glad.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Spårpremiär!

  1. Ingmarie skriver:

    ja var ÄR solen? Men här i söder är det åtminstone BARmark! 🙂

    Gilla

  2. Marie G skriver:

    Hejsan vännen, KUL att du gillade presenten:)
    Lovar att vara den första som köper tidningen, tjohoo!! Så KUL att det funkade! Bra jobbat av er bägge:)
    Ha en underbar helg, kramisar från Marie & Sheltieligan

    Gilla

Lämna en kommentar